Planiranje odgojno obrazovnog procesa temelji se na znanju i očekivanju odgojitelja
te njegovih shvaćanja djeteta, djetinjstva, socijalizacije, odgoja i obrazovanja,
što znači da je psihološki, pedagoški i didaktički utemeljeno.
Odgojitelj promišlja dobrobiti i načine na koji se ona može ostvariti,
a ne na parcijalne ciljeve tj. područja i sadržaje učenja,
nezavisno od individualnih značajki svakog djeteta.
Ciljevi
Prema Nacionalnom kurikulumu cjelokupan odgojno obrazovni rad
je usmjeren prema osiguravanju osobne, emocionalne i tjelesne dobrobiti te obrazovne i socijalne dobrobiti.
Naši vrtići
Dječji vrtić Trogir u svom sastavu ima 19 vrtićkih i jednu jasličku skupinu.
Polazišta u odgojno obrazovnom radu
Svoj rad temelji na suvremenom shvaćanju djeteta i institucionalnog djetinjstva
u čijem je središtu aktualizacija razvojnih mogućnosti i poštovanje
jedinstvene osobnosti i dostojanstva svakog djeteta.
Skrb i obrazovanje
Dječji vrtić Trogir je ustanova koja skrbi o predškolskom odgoju i obrazovanju
na području Grada Trogira i Općine Okrug.
Različiti segmenti odgojno-obrazovnog procesa (zaštita, njega, odgoj, obrazovanje)
integrirani su u cjelinu u svim segmentima zajedničkog življenja djeteta s drugom
djecom i odraslima u vrtiću usmjereni prema razvoju različitih kompetencija djece
koje se potiču u kontekstu razvojnih mogućnosti svakog djeteta posebno,
a ne prema njegovoj kronološkoj dobi.
Odgojiteljice Anamarija Bezina i Nataša Matijaš iz Dječjeg vrtića Ribola dovele su u Brodotrogir dvadesetak mališana, od 4-6 godina koji pohađaju vrtić u desetosatnom programu, da na licu mjesta vide gigantske dizalice i brodove koji se ovdje grade, a koje redovito promatraju i komentiraju dok se šeću trogirskom rivom.
Međutim, teta Anamarija nam je otkrila i dublji razlog ove posjete, a taj je da su brodogradnja i pomorstvo okosnica njihovog projekta kojeg pripremaju za izlaganje na regionalnoj smotri iz područja Nacionalnog programa odgoja i obrazovanja za ljudska prava i demokratsko građanstvo koje će se održati 6. ožujka u Splitu.
18.3. 2014. održan je preventivno-edukativni program HAK-a: “Vidi i klikni”. Radionica je namjenjena djeci predškolske dobi i oni kroz ovu radionicu stječu znanja i iskustva koja im pomažu da sigurno sudjeluju u prometu i kao pješaci i kao putnici u automobilu. Djeca su vidjela kako treba pravilno hodati nogostupom, prelaziti pješački prijelaz i raskrižje, gdje sjediti u automobilu i kako vezati sigurnosni pojas, što se može dogoditi ukoliko dođe do naglog kočenja, a da nisu vezani sigurnosnim pojasom… Sve to i još mnogo toga, pokazao im je simpatični HAK-ov dvojac. Djeca su bila prezadovoljna radionicom i još danima nakon toga su pričali o tome. Sada se svi oni vežu prilikom ulaska u automobil i svojim roditeljima ukazuju na to. Veliko hvala i općini Okrug koja nam je za potrebe radionice ustupila svoju sportsku dvoranu!
Nakon pjesmica, priča, recitacija, brojalica, te svega pomalo o vlakovima, vagonima, strojovođi i HŽ-u općenito, djeca su konačno doživjela i svoju prvu vožnju vlakom. I mi tete smo se prisjetile kako je to voziti se u vlaku, pa makar to bila i kratka vožnja od Kaštel Starog do Splita (i naravno natrag).
Već neko vrijeme s djecom radimo na projektu “Promet”. Tako smo prilikom upoznavanja djece s kopnenim prometom, prometnim znakovima i mnoštvom drugih stvari, došli i do vozila od posebne važnosti – interventnih vozila. Odlučili smo u posjet pozvati vatrogasce, soblje hitne medicinske pomoći i prometne policajce. Prvi naši gosti bili su vatrogasci. Djeca su bila oduševljena vatrogasnim vozilom, a naš Ivan je posebno za tu prigodu obukao vatrogasnu odoru i sa velikim oduševljenjem na kraju i sjeo za volan.
U sklopu Mjeseca hrvatske knjige koji se tradicionalno obilježava od 15. listopada do 15. studenoga posjetili smo Gradsku knjižnicu Trogir i saznali odgovore na svoja pitanja: Gdje stanuju knjige i zašto su one važne?