Planiranje odgojno obrazovnog procesa temelji se na znanju i očekivanju odgojitelja
te njegovih shvaćanja djeteta, djetinjstva, socijalizacije, odgoja i obrazovanja,
što znači da je psihološki, pedagoški i didaktički utemeljeno.
Odgojitelj promišlja dobrobiti i načine na koji se ona može ostvariti,
a ne na parcijalne ciljeve tj. područja i sadržaje učenja,
nezavisno od individualnih značajki svakog djeteta.
Skrb i obrazovanje
Dječji vrtić Trogir je ustanova koja skrbi o predškolskom odgoju i obrazovanju
na području Grada Trogira.
Različiti segmenti odgojno-obrazovnog procesa (zaštita, njega, odgoj, obrazovanje)
integrirani su u cjelinu u svim segmentima zajedničkog življenja djeteta s drugom
djecom i odraslima u vrtiću usmjereni prema razvoju različitih kompetencija djece
koje se potiču u kontekstu razvojnih mogućnosti svakog djeteta posebno,
a ne prema njegovoj kronološkoj dobi.
Naši vrtići
Dječji vrtić Trogir u svom sastavu ima 18 vrtićkih, jednu vrtićku je za djecu s teškoćama u razvoju,
te 4 jasličke odgojno-obrazovne skupine.
Također se organizira Program predškole
koji je namijenjen djeci koja nisu obuhvaćena redovitim programom
ranog i predškolskog odgoja i naobrazbe.
Polazišta u odgojno obrazovnom radu
Svoj rad temelji na suvremenom shvaćanju djeteta i institucionalnog djetinjstva
u čijem je središtu aktualizacija razvojnih mogućnosti i poštovanje
jedinstvene osobnosti i dostojanstva svakog djeteta.
Ciljevi
Prema Nacionalnom kurikulumu cjelokupan odgojno obrazovni rad
je usmjeren prema osiguravanju osobne, emocionalne i tjelesne dobrobiti te obrazovne i socijalne dobrobiti.
Za potrebe projekta pristupili smo edukaciji u organizaciji AZOO-a „Priprema za izvanredne situacije s naglaskom na potres”- prezentiranje programa Hrvatskog Crvenog križa - "Sigurnije škole i vrtići”.
Osim toga, prijavili smo se na platformu HCK-a „Sigurnija djeca”, koja je između ostalog namijenjena i odgojiteljima, a na istoj su dostupne informacije, prijedlozi aktivnosti i radionice s uputama za izvođenje sa popratnim radnim listovima.
Cilj projekta: Proširiti postojeća i steći nova znanja o potresu, poplavi, požaru, sigurnosti i samozaštiti te razvijati odgovornost i empatiju.
Naša soba dnevnog boravka nalazi se na katu vrtića te je od dvorane odijeljena kliznim vratima. Svakodnevno osim tjelesnih aktivnosti provodimo i druge aktivnosti u dvorani. Početkom godine smo se upoznali sa spravama, korištenjem istih.
Djeca su pokazala interes za tjelesnim aktivnostima, pogotovo za raznim pokretnim igrama, te kružnim poligonima u kojima djeca ne trebaju dugo čekati na red te kojim djeca razvijaju grubu motoriku, spretnost, koordinaciju, brzinu…