Planiranje odgojno obrazovnog procesa temelji se na znanju i očekivanju odgojitelja
te njegovih shvaćanja djeteta, djetinjstva, socijalizacije, odgoja i obrazovanja,
što znači da je psihološki, pedagoški i didaktički utemeljeno.
Odgojitelj promišlja dobrobiti i načine na koji se ona može ostvariti,
a ne na parcijalne ciljeve tj. područja i sadržaje učenja,
nezavisno od individualnih značajki svakog djeteta.
Ciljevi
Prema Nacionalnom kurikulumu cjelokupan odgojno obrazovni rad
je usmjeren prema osiguravanju osobne, emocionalne i tjelesne dobrobiti te obrazovne i socijalne dobrobiti.
Naši vrtići
Dječji vrtić Trogir u svom sastavu ima 19 vrtićkih i jednu jasličku skupinu.
Skrb i obrazovanje
Dječji vrtić Trogir je ustanova koja skrbi o predškolskom odgoju i obrazovanju
na području Grada Trogira i Općine Okrug.
Različiti segmenti odgojno-obrazovnog procesa (zaštita, njega, odgoj, obrazovanje)
integrirani su u cjelinu u svim segmentima zajedničkog življenja djeteta s drugom
djecom i odraslima u vrtiću usmjereni prema razvoju različitih kompetencija djece
koje se potiču u kontekstu razvojnih mogućnosti svakog djeteta posebno,
a ne prema njegovoj kronološkoj dobi.
Polazišta u odgojno obrazovnom radu
Svoj rad temelji na suvremenom shvaćanju djeteta i institucionalnog djetinjstva
u čijem je središtu aktualizacija razvojnih mogućnosti i poštovanje
jedinstvene osobnosti i dostojanstva svakog djeteta.
Svake godine u prosincu Hrvatsko matematičko društvo obilježava Večer matematike i poziva sve vrtiće, škole, fakultete, udruge i druge zainteresirane ustanove na sudjelovanje u vidu radionica za djecu i roditelje s ciljem izgradnje pozitivnog stava djece prema matematici.
1. prosinca 2022. godine u prostorijama područnog objekta „Ribola“ prvi put je održana “Večer matematike”; sudjelovalo je 13-ero djece i roditelja. Matematika je predstavljena kroz zabavne igre prilagođene dječjoj dobi, a iste su primjenjive u svakodnevnom radu. Namjera nam je bila da na jednostavan način pomognemo djeci u svladavanju predmatematičkih vještina kao što su prepoznavanje brojeva i količine te geometrijskih likova.
prijava djece za upis u prvi razred osnovne škole u šk. god. 2023./2024. provodit će se od 6. do 16. veljače 2023. elektronskim putem na obrascu PRIJAVA ZA PREDUPIS – na internetskoj stranici Splitsko – dalmatinske županije (www.dalmacija.hr).
Školski obveznici su:
djeca rođena od 1. travnja 2016. do 31. ožujka 2017.
djeca kojima je za šk. god. 2022./2023. rješenjem odgođen upis u prvi razred osnovne škole
Iznimno, u prvi razred osnovne škole mogu se upisati i djeca rođena od 1. travnja 2017. do 31. prosinca 2017. za koju roditelji/staratelji žele ostvariti pravo na prijevremeni upis u prvi razred osnovne škole.
Ove godine u blagdansko vrijeme, odgojiteljice Dječjeg vrtića „Trogir“, ujedno i polaznice edukacije Odgovorno stvaranje i postupanje s otpadom Udruge za prirodu, okoliš i održivi razvoj Sunce, odlučile su napraviti mali odmak od pretjerane kupovine i rastrošnosti te su organizirale Sajam razmjene kako bi se na kreativan i održiv način kroz zabavu i druženje pronašli pokloni za djecu.
Nažalost, činjenica je da svake godine u blagdansko vrijeme raste količina otpada koji je uvelike povezan s ambalažom i sve većim brojem plastičnih blagdanskih dekoracija. U Dječjem vrtiću „Trogir“ mišljenja smo da češćim korištenjem rabljenih predmeta možemo bitno smanjiti količinu smeća i potrošnju električne energije. Imajući na umu ove činjenice, dana 10.12.2022. u našem područnom objektu „Sunce“ organizirali smo Sajam razmjene korištenih predmeta pod nazivom ZAMJENOM DO PROMJENE, a sve to u sklopu EU projekta Dječji vrtić Trogir – partner obitelji 2 kojeg Ustanova provodi od travnja ove godine.
Brojna istraživanja su pokazala kako rana iskustva koja djeca imaju sa svojom neposrednom okolinom te odnosi s najbližim im ljudima, utječu na sve aspekte njihovog života. Kvalitetan temelj od samoga početka djetetovog života osigurava plodno tlo na kojem se mogu razvijati vještine koje između ostalog uključuju i samopouzdanje, motivaciju, sklapanje prijateljstava, motivaciju za učenjem i rješavanje konflikata. Svaka od njih utjecat će na usvajanje vrijednosti i znanja kojima će dijete kao odrasla osoba djelovati u svijetu odraslih.
Zašto je održivi razvoj potreban u ranim godinama odgoja i obrazovanja?
Skup navika, vještina i uvjerenja koje dijete nauči u prvim godinama života postat će snažan temelj na kojem će se izgraditi cijeli njegov život. To je temelj koji će poduprijeti i potaknuti moralna i etička djelovanja tijekom odrastanja pa kada se osoba nađe u teškim i novim situacijama koje zahtijevaju kritičko promišljanje i odgovorno djelovanje, ona će posegnuti za onime što joj je usađeno od samih početaka. Dijete koje razumije i poštuje prirodu, svoju zajednicu i zajednicu svijeta, koje je upoznato s „vrućim“ pitanjima i problemima s kojima se suočavamo te koje je opremljeno znanjima i vještinama za kompetentno funkcioniranje u svijetu odraslih, je dijete buduće generacije održivog društva.
Početkom ove pedagoške godine djeca vrtića Maslačak sa svojim odgojiteljima uključila su se u projekt „Škole za Afriku“ u kojem će se educirati o životima djece u Etiopiji, razvijati će empatiju te učiti o sredstvima pomoći djeci u Etiopiji.
Prva faza projekta već se odvijala. Ona je uključivala upoznavanje djece s životom djece u Africi. Proučavanjem časopisa, fotografija, zemljovida, globusa, edukativnih video materijala djeca su dobila uvid o tome kako žive djeca na drugom kontinentu.
Nove spoznaje imali su potrebu izraziti i u svojim igrama, likovnim djelima, a jedno od tih djela je i ova slikovnica. Naime, potaknuti ilustracijom afričke obitelji, djeca su zajedno stvorila priču koju su zatim zapisala i ilustrirala.